QBE Nederland breidt productaanbod uit met Construction en Cyber

QBE breidt productaanbod in Nederland uit met de aanstelling van een Head of Construction Underwriting en een Cyber Underwriter.

Phil OverdiepMet ingang van 1 november zal Phil Overdiep de rol van Head of Underwriting Construction op zich nemen. In deze nieuwe rol zal Phil verantwoordelijk worden voor de Construction portefeuille van QBE Nederland, waarin onder andere de producten CAR en EAR zijn opgenomen. Phil zal zich met name focussen op  het ontwikkelen van de lokale Construction propositie, het opbouwen van deze portefeuille en uitbouwen van het lokale team.

Phil begon zijn carrière in 2008 als trainee bij Fortis Corporate Insurance (FCI). Na twee jaar vervolgde hij zijn carrière als Underwriter Engineering bij FCI (later MS Amlin), waar hij bijna tien jaar lang heeft gewerkt. Na een sabbatical van negen maanden zette hij zijn carrière in 2018 voort bij Chubb, waar hij de rol van Senior Underwriter Technical Lines bekleedde. De afgelopen vier jaar had Phil als manager de verantwoordelijkheid voor de Technical Lines portefeuille voor de Benelux bij Chubb.

Jorrit KoopmansTegelijkertijd kondigt QBE de benoeming aan van Jorrit Koopmans als Underwriter Cyber, eveneens met ingang van 1 november. Jorrit trad in 2015 in dienst bij de Rabobank, waar hij zijn loopbaan begon binnen het particuliere segment. In 2019 nam hij deel aan het Rabobank Insurance Traineeship en vervolgde zijn carrière als Intern Accountmanager Verzekeren. Sinds 2021 is Jorrit nauw betrokken bij de opzet en ontwikkeling van de nieuwe Assurantiemakelaardij van Rabobank in de rol van Broker Cyber & PI. Gedurende deze periode behaalde hij ook zijn Masteropleiding Data Science Management. Bij QBE zal Jorrit zich voornamelijk richten binnen het Financial Lines team van Gydo van Rheenen op de verdere ontwikkeling van de Cyber / PI-tech propositie en de verdere opbouw van de bijbehorende portefeuille.

Sebastiaan Lambalk, General Manager van QBE Nederland: “QBE is in een groot aantal landen een leidende Construction en Cyber verzekeraar en heeft deze ambitie in Nederland ook. Ik ben zeer verheugd dat we QBE Nederland verder op de kaart gaan zetten in deze segmenten met het aantrekken van Phil en Jorrit. Beide hebben de ervaring en kennis om de portefeuilles verder uit te bouwen en op deze manier zorgt QBE Nederland ervoor dat we onze (groot) zakelijke klanten en makelaars, naast Brand, Aansprakelijkheid, Financial Lines en Life Science, op vrijwel alle vlakken lokaal verzekeringsoplossingen kunnen bieden.”

Gydo van Rheenen, Head of Underwriting Financial Lines van QBE Nederland: “QBE kent een succesvolle start sinds het begin van het jaar op het vlak van Financial Lines. De ambitie om binnen een paar jaar leidende verzekeraar te worden op het Financial Lines vlak krijgt nog meer gestalte met de aanwerving van Jorrit en we kijken dan ook erg uit naar zijn komst.”