QBE Europe benoemt Ronald Koster tot Risk Engineer

QBE Europe heeft Ronald Koster aangesteld in de nieuw gecreëerde rol van Risk Engineer voor Nederland en Duitsland.

Deze benoeming is een belangrijke stap in QBE’s strategie om haar positie als toonaangevende verzekeraar in deze markten verder uit te bouwen. Ronald start zijn nieuwe functie op 1 oktober 2024 en zal zijn werkzaamheden vanuit Nederland uitvoeren, waarbij hij zijn tijd verdeelt tussen Nederland en Duitsland.

Ronald zal onderdeel uitmaken van het Europese Risk Engineering team wat onder leiding staat van Alberto Conesa, QBE’s Europe Risk Solutions Practice Leader.

Ronald heeft meer dan 25 jaar ervaring in de verzekeringssector en was recentelijk werkzaam als senior risk engineer bij WTW. Hij begon zijn carrière bij VKG en vervolgde zijn loopbaan bij Univé. Daarnaast werkte hij als property broker bij Klap en als property underwriter bij Corins. Vervolgens was hij 11 jaar lang actief als risk expert bij Burghgraef van Tiel & Partners.

In zijn rol als Risk Engineer bij QBE zal Ronald nauw samenwerken met het underwriting team, brokers en klanten. Hij zal zijn uitgebreide ervaring inzetten om op maat gemaakte risk management solutions te bieden, afgestemd op de specifieke behoeften van klanten. Het doel van zijn functie is om klanten te helpen hun risico’s beter te begrijpen en beheersen, wat hen op de lange termijn zal versterken en nog succesvoller zal maken.

Sebastiaan Lambalk, General Manager QBE Nederland: “De aanstelling van Ronald in deze nieuw gecreëerde functie is cruciaal voor het realiseren van onze strategie om een leidende verzekeraar te worden. Zijn brede netwerk, uitgebreide expertise en ervaring zijn van grote waarde voor zowel onze klanten als brokers. We zijn verheugd hem aan boord te hebben en kijken uit naar zijn bijdrage aan de verdere groei en ontwikkeling van onze activiteiten in Nederland. Deze benoeming versterkt QBE’s toewijding aan het leveren van hoogwaardige risk management service en onderstreept onze ambitie om een toonaangevende verzekeraar in onze markt te worden.”